Powered by GameResultsOnline.com tournament management

HOPEAKIEKKO U9 (2015)

17.12.2023 Myyrmäki 2, Myyrmäki 1 | Suomi

TURNAUSPÄIVÄN SÄÄNNÖT JA OHJEET

Turnauksessa noudatetaan U9 Leijonaliigaohjeita sekä Suomen Jääkiekkoliiton voimassaolevia kilpailusääntöjä, täydennettynä tässä esitetyillä tarkennuksilla. Turnaus pelataan kahtena erillisenä sekajoukkueturnauksena.  http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva pelipassi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä. Peliryhmässä saa pelata vuonna 2015 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Ns. yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.

Pelaajien lukumäärä

Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1 kokoonpanolla. Kaikkia peliryhmän pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana. Lähtökohtaisesti yksi pelaaja pelaa yhdessä peliryhmässä. Tästä voidaan poiketa ainoastaan maalivahdin loukkaantuessa. Jos peliryhmän koko on enemmän kuin 10 pelaajaa, tulee tämä erikseen ilmoittaa järjestäjälle osallistumismitalien oikean määrän varmistamiseksi.

Pelialue

Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

Peliaika

Yksi peli on 30 minuuttia juoksevaa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli peliryhmä ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen peliryhmän 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika. Peliryhmän tulee olla 5 minuuttia ennen aikataulutettu aikaa järjestäytyneenä pukukoppikäytävälle vaihtoaitioiden taakse.

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä. Mikäli peliryhmässä ei ole täysiä kentällisiä tai pelaaja jatkaa vaihdon yhteydessä muusta syystä, on pelaajan käytävä oman vaihtoaition luona ennen pelaamisen jatkamista.

Peliväline ja maalit

Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa. Käytössä täysikokoiset maalit.

Pelin käynnistäminen

Peli käynnistetään pelialueen oletetusta keskipisteestä pelin alkaessa ja maalin jälkeen. Maalivahdin sulkiessa kiekon, tuomari viheltää pilliin ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu. kiekon mennessä keskilaidan yli aloitus pelialueen keskeltä, maalin takaa tai kulmauksesta, riippuen pelitilanteesta. 

Viiden maalin ero

Toisen joukkueen ollessa vähintään viiden maalin johdossa voi tappiolla oleva joukkue ottaa jäälle viidennen kenttäpelaajan. Maalieron kaventuessa neljään peliä jatketaan tasakentällisin.

Maalintekijät ja tilastointi

Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun. Paperisia pöytäkirjoja ei otteluissa täytetä ollenkaan. Tämän vuoksi peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa. Maalintekijä voidaan merkitä ainoastaan, jos kentällä oleva pelinumero ja pelaaja löytyvät listoilta. Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa paikalle turnauspäivänä.

Pelinohjaus

EVU järjestää pelinohjauksen.

Rangaistukset

Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle. Toistuvasta tai selvästi tahallisesta rikkeestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi. Loppuvaihdon ajaksi rangaistu joukkue vaihtaa kentälle toisen pelaajan.

Pelitapa

Alkusarjoissa kaikki peliryhmät pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan. Tämän jälkeen on sijoitusottelut. 

Palkitseminen

Kaikki pelaajat palkitaan osallistujamitalein sekä kolme parasta peliryhmää pokaalilla. Turnauksen kaikki peliryhmät palkitaan jäällä turnausjärjestäjän toimesta viimeisen pelin päätteeksi. 

Viimeisen pelin jälkeen suoritetaan palkintojenjako.

Jokaisen pelin jälkeen peliryhmät vaihtavat tsemppariviirin - tai kiekon peliryhmien kesken.  

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0. Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan. 

Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla. Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin. Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue. Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan. Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan. Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.

Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1. Pisteet

2.  Keskinäisten otteluiden pisteet

3. Keskinäisten otteluiden maaliero

4. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

5. Lohkon otteluiden maaliero

6. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

7. Arpa

Mahdolliset muutokset

Turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja, jos erityiset syyt niin vaativat. Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com