Powered by GameResultsOnline.com tournament management

LukkoLuket-turnaus - TÄYNNÄ

6.4. - 7.4.2024 Hakio | Suomi

Säännöt ja ohjeet

Turnauksessa noudatetaan U9 Leijonaliigaohjeita sekä Suomen Jääkiekkoliiton voimassaolevia kilpailusääntöjä alla mainituin poikkeuksin. http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/

Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla tulee olla voimassa oleva pelipassi ja vakuutus. Turnausjärjestäjä ei ole vakuuttanut turnauksen pelaajia eikä toimihenkilöitä. Peliryhmässä saa pelata vuonna 2015 sekä sen jälkeen syntyneet pelaajat. Yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.

Ottelut

Peliryhmät on jaettu 2 lohkoon. Lohkoissa kaikki peliryhmät pelaavat yhden ottelun toisiaan vastaan, jonka jälkeen pelataan sijoitusottelut. 

Kentällä on neljä kenttäpelaajaa ja maalivahti molemmista joukkueista. Kaikkia peliryhmän pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti. Lähtökohtaisesti peliryhmiä ei vaihdeta, mutta mikäli maalivahti loukkaantuu, voidaan tästä poiketa. Jos peliryhmän koko on enemmän kuin 10 pelaajaa, tulee tämä erikseen ilmoittaa järjestäjälle osallistumismitalien oikean määrän varmistamiseksi.

Turnauksessa käytetään virallista mustaa kiekkoa. Käytössä täysikokoiset maalit.

Otteluissa kotijoukkueeksi merkitty joukkue pelaa tummilla pelipaidoilla ja vierasjoukkue vaaleilla.

Pelialue ja -aika

Pelit pelataan puolikkaalla kentällä, kaukalossa on käynnissä 2 ottelua samanaikaisesti. Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. Yleisön tulee seurata otteluita katsomosta.

Peliaika on 25 minuuttia juoksevaa aikaa. Turnauksen johdolla on perustelluista syistä oikeus muuttaa peliaikaa. Mikäli peliryhmä ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, aloitetaan peli viivästyneen peliryhmän 5-0 tappioasemasta ja peliaika on viereisen kentän jäljellä oleva peliaika. Peliryhmän tulee olla 5 minuuttia ennen aikataulutettua aikaa järjestäytyneenä pukukoppikäytävälle vaihtoaitioiden taakse.

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

Vaihdot kuulutetaan 2 min välein, jolloin peli katkaistaan automaattisesti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi. Vaihdot suoritetaan viivyttelemättä. Mikäli peliryhmässä ei ole täysiä kentällisiä tai pelaaja jatkaa vaihdon yhteydessä muusta syystä, on pelaajan käytävä oman vaihtoaition luona ennen pelaamisen jatkamista.

Sportia-kaukalossa kuulutetaan “VAIHTO” ja CCM-kaukalossa “AIKA”.

Viiden maalin ero

Toisen joukkueen ollessa vähintään viiden maalin johdossa voi tappiolla oleva joukkue ottaa jäälle viidennen kenttäpelaajan. Maalieron kaventuessa neljään peliä jatketaan tasakentällisin.

Maalintekijät ja tilastointi

Ottelut tilastoidaan reaaliaikaisesti Gameresultsonline.com-palveluun. Paperisia pöytäkirjoja ei otteluissa täytetä ollenkaan. Tämän vuoksi peliryhmien vahvistetun kokoonpanon tulee vastata jäällä olevaa kokoonpanoa. Maalintekijä voidaan merkitä ainoastaan, jos kentällä oleva pelinumero ja pelaaja löytyvät listoilta. Muutokset kokoonpanoihin on ilmoitettava turnaustoimistoon viimeistään joukkueen saapuessa paikalle turnauspäivänä.

Pelinohjaus

Järjestäjä huolehtii jokaiseen otteluun pelinohjaajan, jotka ovat järjestävän seuran vanhempia kiekkojunioreita. Otteluissa ei jaeta rangaistuksia. Rikkeen tapahtuessa pelinohjaaja katkaiseen pelin ja huomauttaa rikkojaa. Rikkeiden toistuessa tai rikkeen ollessa vakava, pelinohjaajalla on mahdollisuus poistaa pelaaja kentältä ko. vaihdon ajaksi. Poistetun pelaajan tilalle laitetaan toinen pelaaja.

Maalivahdin sulkiessa kiekon, peli vihelletään poikki ja peli jatkuu oman maalin takaa vasta siinä vaiheessa, kun toinen joukkue on perääntynyt omalle kenttäpuoliskolleen. Kiekon osuessa maalivahdin kypärään, peliohjaaja katkaisee pelin tarvittaessa.

Palkitseminen

Kaikki pelaajat palkitaan mitalein ja turnauksen 3 parasta joukkuetta pokaalilla. Jokaisesta peliryhmästä valmentajan valitsema pelaaja saa tsempparipalkinnon.

Tsemppariviirejä tai -kiekkoja ei vaihdeta peliryhmien kesken.

 

Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pisteet voitosta 2, pisteet tasapelistä 1, pisteet tappiosta 0. Alkulohkon pelit voivat päättyä tasan. 

Sijoitusotteluiden päättyessä tasan varsinaisen peliajan jälkeen, jatketaan välittömästi voittomaalikilpailulla. Voittomaalikilpailussa käytetään Suomen Jääkiekkoliiton kilpailusääntöjä seuraavin poikkeuksin. Voittomaalikisan aloittaa otteluohjelmaan merkitty vierasjoukkue. Ensin nimetään kummastakin joukkueesta kolme laukaisijaa voittomaalikisaan. Jos tulos kolmen pelaajaparin jälkeen on tasan, jatketaan "kerrasta poikki" periaatteella pari kerrallaan. Ottelu ratkeaa, kun toisen joukkueen pelaaja onnistuu maalinteossa ja parinsa ei.

Jos kaksi tai useampia joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:

1. Pisteet

2.  Keskinäisten otteluiden pisteet

3. Keskinäisten otteluiden maaliero

4. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit

5. Lohkon otteluiden maaliero

6. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

7. Arpa

Mahdolliset muutokset

Tilanteen vaatiessa turnauksen järjestäjällä on oikeus muuttaa otteluohjelmaa ja aikatauluja.  Mahdollisista muutoksista ilmoitetaan viipymättä osallistuville joukkueille.

 

 

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com