Powered by GameResultsOnline.com tournament management

F1-10 Loppiaisturnaus

4.1.2020 Kalajoki | Suomi

Turnaussäännöt

JHT F1-10 LOPPIAISTURNAUS

TURNAUSSÄÄNNÖT

Turnauksessa noudatetaan SJL:n juniorisääntöjä sekä turnauksen omia sääntöjä.

Kentälliset

Ottelut pelataan neljällä kenttäpelaajalla ja maalivahdilla

Turnauksen kulku

Kuusi joukkuetta pelaa ensin yksinkertaisen sarjan, jonka jälkeen alkulohkon 1.ja 2. pelaa finaalin ja 3. ja 4. pronssiottelun.

Sijoitus alkulohkossa

Sijoitus alkulohkossa ratkaistaan sarjapistein: voitosta 2 pistettä, tasapelistä 1 piste ja häviöstä 0 pistettä.

Kahden tai useamman joukkueen päätyessä tasapisteisiin sijoitus ratkaistaan seuraavassa järjestyksessä:

1. Pisteet

2. Keskinäinen ottelu

3. Lohkon otteluiden maaliero

4. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

5. Arpa

Sijoitusottelun päättyessä tasan

Sijoitusottelun päättyessä tasan, ratkaistaan ottelu voittolaukauskilpailulla "äkkikuolema" periaatteella pari kerrallaan. Mikäli 1. pari ei tuo ratkaisua edetään seuraavaan pariin jne. ratkaisuun saakka. Laukojaksi on nimettävä aina uusi pelaaja.

Yli-ikäisten pelaajien pelaaminen, tasapuolinen peluutaminen sekä saman seuran joukkueet

Varsinaista y-sääntöä ei ole, vaan jokaisen joukkueen valmennus vastaa siitä, että pelaajat ovat tasoltaan F1-junioreita vastaavia. Kaikkia pöytäkirjaan merkittyjä pelaajia myös maalivahteja on peluutettava ottelussa  tasapuolisesti.  Mikäli turnaukseen osallistuu samasta seurasta useampia joukkueita, tulee joukkueiden olla keskenään mahdollisimman tasavahvoja.

Pelialue, kiekko ja maalit

Ottelut pelataan kentän puolikkaalla pitkittäissuunnassa, isoihin maaleihin ja mustalla kiekolla. Vaihdot suoritetaan vaihtoaitiosta, äänimerkki ilmoittaa vaihtoajan.

Tuomarointi

Turnauksen tuomariston muodostaa JHT D1-06 junioripelaajat sekä heidän vanhemmat. Ottelut tuomitaan 1-2 tuomarilla.

Rikkeet otteluissa

Pelaaja ohjataan vaihtoaitioon ja joukkue jatkaa vajaamiehisenä. Mikäli rike tapahtuu juuri ennen vaihtoa, niin pelaaja kärsii rikettä myös seuraavan vaihdon ajan. Tällöin joukkue on vajaamiehinen seuraavan vaihdon ajan.

Peliaika

Otteluiden peliaika on 1x24 min., vaihdot 2 minuutin välein.

Katkot

Maalivahdin sulkiessa kiekon pelitilanteessa pelinohjaaja viheltää pilliin, vastustaja luistelee omalle puolustusalueelle. Maalivahti ottaa kiekon haltuunsa ja laittaa kiekon peliin parhaaksi katsomanaan ajankohtana, kuitenkin viimeistään silloin, kun vastustajan pelaajat ovat omalla puolustusalueellaan.

Kiekon mennessä kenttien välisen keskilaidan yli, hyökkäävän tai puolustavan pelaajan kautta, niin tuomari pudottaa kiekon sille puolen maalia (päätyä), josta kiekko ylitti laidan ja puolustava joukkue aloittaa pelin välittömästi, kun vastustajan pelaajat ovat antaneet siihen mahdollisuuden (siirtyneet 4-5 m).

Maalintekijät ja tilastointi

Otteluissa maalintekijät tilastoidaan pöytäkirjaan. Sähköisiin ja paperisiin asiakirjoihin ei tehdä muutoksia peliajan jälkeen.

Pelipaidan värit

Kotijoukkueeksi merkitty on velvollinen sopimaan vierasjoukkueen kanssa tarvittaessa paitajärjestelyistä. Tarvittaessa käytetään liivejä.

Palkitseminen

Kaikki osallistuneet pelaajat saavat osallistumispalkinnon. Lisäksi turnauksen 1., 2., ja 3. sijoittuneet saavat joukkueelle yhteisen palkinnon.

Vakuutukset

Järjestäjä ei vastaa tapaturmista. Joukkueet vastaavat vakuutuksellisesti omista pelaajistaan sekä toimihenkilöistään. Kaikilla pelaajilla ja toimihenkilöillä tulee olla voimassa oleva pelipassi eli lisenssi.

 

OIKEUDET MUUTOKSIIN PIDÄTETÄÄN

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com