Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Sipoon Wolf U10(2014) kauden 23-24 avausturnaus

26.8. - 27.8.2023 Sipoon jäähalli - Lehvosen pääty, Sipoon jäähalli - Kellopääty | Suomi

Turnaussäännöt

 

 

Yleistä

  • Turnauksessa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton sääntöjä.
  • Jokaisella ottelutapahtumaan osallistuvalla pelaajalla oltava lisenssi ja vakuutus.
  • Joukkueissa saa pelata vuonna 2014 syntyneet ja nuoremmat pelaajat. Tytöt saavat olla kaksi vuotta vanhempia. Yli-ikäiset pelaajat ovat sallittuja, jos pelaajan taso on sopiva 2014 pelaajien tasoon nähden. Yli-ikäisistä pelaajista on sovittava erikseen turnausjärjestäjän kanssa.
  • Joukkueet pyritään rakentamaan tasaväkisiksi
  • Kaikkia joukkueen pelaajia tulee peluuttaa tasaisesti ottelun aikana.
  • Noudatamme Jääkiekkoliiton ohjeistusta epäasiallisen ja syrjivän käytöksen kitkemiseksi. Lisätietoja voi käydä lukemassa osoitteesta: Leijonat - Finhockey - Epäasiallista tai syrjivää käytöstä koskeva ohje otteluihin on päivitetty

Pelaajien lukumäärä

  • 4 kenttäpelaajaa ja maalivahti

Pelialue

  • Kaikki turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä ja kaukalossa pelataan kahta ottelua samanaikaisesti.
  • Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita.

Peliaika

  • Yksi peli kestää 24 minuuttia.
  • Jos joukkue myöhästyy merkittävästi otteluohjelmasta, aloittaa viivästynyt joukkue 5-0 tappioasemasta, ja peliaika on sama kuin viereisellä pelikentällä.

Pelaajien vaihtaminen ja vaihtojen pituus

  • Peliaika on juokseva ja vaihdot ilmoitetaan summerilla 2 min välein.

Peliväline ja maalit

  • Turnauksessa käytetään mustaa aikuisten kiekkoa.
  • Käytössä on isot maalit.

Pelin käynnistäminen

  • Otteluiden alussa ja maalien jälkeen peli jatkuu aloituksella pelialueen keskeltä.
  • Maalivahdin sulkiessa kiekon tuomari viheltää pilliin, ja hyökkäävä joukkue siirtyy omalle kenttäpuoliskolle. Maalivahti laittaa kiekon peliin ja ottelu jatkuu maalin takaa.
  • Kiekon mennessä keskilaidan yli, peli aloitetaan viereisen maalin takaa kyseisen puoliskon joukkueen aloituksesta
  • Vaihdon yhteydessä pelinohjaaja tiputtaa pelikiekon keskiviivan kohdalle, keskispisteen ja laidan puoleen väliin. Pelinohjaaja heittää kiekon heti peliin odottamatta, että kummatkin joukkueet ovat valmiina vaihdon jälkeen.

Maalintekijät ja tilastointi

  • Otteluissa maalintekijät merkitään pöytäkirjaan, ja tulokset ovat näkyvillä tulospalvelussa
  • Joukkueiden tulee ilmoittaa kokoonpanot sekä niiden muutokset ennen ottelun alkua
  • Epäselvissä tapauksissa, missä maalintekijää ei voida tunnistaa tai pelinumeroa ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, maalintekijän numeroksi merkitään 0 tai 99.

Rangaistukset

  • Rikkeen sattuessa pelinohjaaja katkaisee pelin ja kertoo rikkeestä virheen tehneelle pelaajalle.
  • Toistuvasta tai selvästi tahallisesta virheestä pelaaja poistetaan kentältä loppuvaihdon ajaksi. Loppuvaihdon rangaistu joukkue pelaa vajaalukuisena kolmella pelaajalla.
  • Mikäli pelaaja syyllistyy ottelun aikana toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, tuomari voi tuomita pelaajalle ottelurangaistuksen.
  • Mikäli pelaaja syyllistyy törkeään toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen tai syyllistyy toistamiseen toisen pelaajan tahalliseen vahingoittamiseen tai vahingoittamisen yritykseen, voi ottelun tuominnut tuomari yhdessä turnauspäällikön kanssa langettaa pelaajalle yhden tai kahden ottelun pelikiellon tai sulkea pelaajan pois turnauksesta.

Turnauksen tuomaristo

  • Turnauksen otteluiden tuomaristo koostuu kyseessä olevan ottelun tuomarista, kyseinen pelin joukkueenjohtajista sekä turnauspäälliköstä.
  • Ottelun epäselvyydet tulee ratkaista tuomariston kesken välittömästi ottelun aikana tai heti ottelun jälkeen.

 Pisteet ja sijoitus turnauksessa

Pelisysteemi

  • Alkusarjat: 4 neljän joukkueen lohkoa. Jokainen lohko pelaa yksinkertaisen sarjan (3 ottelua per joukkue).
  • Jatkosarjat:
    • Ylempi jatkosarja: Alkusarjan lohkojen ykköset ja kakkoset muodostavat kaksi neljän joukkueen lohkoa. Kumpikin lohko pelaa yksinkertaisen sarjan (3 ottelua per joukkue). Lohkojen voittajat menevät finaaliin ja lohkojen kakkoset pronssiotteluun. Lohkojen kolmoset ja neloset sijoittuvat sijoille 5-8 lohkojen tulosten perusteella.
    • Alempi jatkosarja: Alkusarjan lohkojen kolmoset ja neloset muodostavat kaksi neljän joukkueen lohkoa. Kumpikin lohko pelaa yksinkertaisen sarjan (3 ottelua per joukkue). Sijat 9-16. ratkeavat lohkojen tulosten perusteella
  • Pisteet voitosta 2, tasapelistä 1 ja tappiosta 0
  • Finaalin ja pronssiottelun  päättyessä tasatulokseen, ratkaistaan voittaja voittomaalikilpailussa kunnes voittaja selviää. Jos kilmen laukojan jälkeen tilanne on tasan, jatketaan yksi laukoja kerrallaan. Sama pelaaja saa laukoa toisen kerran vasta kun kaikki pelaajat ovat laukoneet kerran.
  • Jos kaksi tai useampi joukkuetta päätyy lohkossa tasapisteisiin, ratkaistaan näiden keskinäinen sijoitus seuraavassa järjestyksessä:
  1. Pisteet
  2. Keskinäisten otteluiden pisteet
  3. Lohkon otteluiden maaliero
  4. Keskinäisten otteluiden maaliero
  5. Lohkon otteluiden tehdyt maalit
  6. Keskinäisten otteluiden tehdyt maalit
  7. Arpa
GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com