Powered by GameResultsOnline.com tournament management

Sisu Hockey 10- ja 11-turnaus

19.4.2020 Hämeenlinna, Hakio | Suomi

SISU 11-turnaussäännöt

Pelialue
Turnauksen pelit pelataan puolikkaalla kentällä. Kenttä jaetaan puoliksi välilaidalla, joka sijoitetaan punaviivalle. Kaukalossa pelataan kaksi ottelua samanaikaisesti. Vaihtoaitioina käytetään kentän varsinaisia vaihtoaitioita. Turnauksen aikana vaihtoaitioissa ja kaukaloiden läheisyydessä saa järjestäjän lisäksi liikkua vain peliryhmät sekä näiden välttämättömät toimihenkilöt. Yleisön tulee seurata otteluita katsomosta.

Kotijoukkueeksi merkityn joukkueen oma maali on aina pelikentällä kaukalon keskellä.

Peliaika ja pelaaminen
Peliaika on 25 minuuttia suoraa aikaa kahden minuutin vaihdolla, viimeinen vaihto 1 minuutti. Pelikelloa ei pysäytetä vaihtojen ajaksi, vaan peli jatkuu heti kun joukkueet ovat vaihdon jälkeen valmiina. Vaihdot ilmoitetaan kuuluttamalla "vaihto". Turnauksen johdolla on oikeus perustelluista syistä muuttaa peliaikaa. Mikäli joukkue ei ole jäällä valmiina aloittamaan peliä otteluohjelman mukaisesti, tuomitaan ko. peliryhmä aloittamaan peli kolme (3) maalin tappioasemasta ja peliaika on jäljellä oleva peliaika. Aikalisän käyttö ei ole sallittu.

Ottelut
Pelit pelataan 4+1 vs. 4+1. Pelit pelataan mustalla kiekolla ja käytössä on isot maalit. Otteluissa kotijoukkueeksi merkitty joukkue pelaa tummilla pelipaidoilla ja vierasjoukkue vaaleilla. Joukkueet voivat keskenään sopia muista paitaratkaisuista.

HUOM!! Kaikkia joukkueen pelaajia on peluutettava tasapuolisesti. Vastuu tasapuolisesta peluuttamisesta jää joukkueen ohjaajille/valmentajille.

Kaikille joukkueille tulee yhteensä x ottelua: x alkusarjan ottelua ja yksi sijoitusottelu. Voitosta kirjataan 2 pistettä ja tasapelistä 1 piste.

Alkusarjan pisteet lasketaan seuraavalla pistelaskutavalla:

1. Pisteet

2. Lohkon otteluiden maaliero

3. Lohkon otteluiden tehdyt maalit

4. Keskinäisten otteluiden pisteet

5. Keskinäisten oteluiden tehdyt maalit

6. Arpa

Sijoitusottelut:

Sijoitusottelun päättyessä tasan, suoritetaan voittolaukauskilpailu, johon joukkueet valitsevat 3 pelaajaa kummastakin joukkueesta. Jos tilanne on vielä tämän jälkeen tasan, voittolaukauskilpailua jatketaan yksi pelaajapari kerrallaan kunnes voittaja selviää.

Pelinohjaus/tuomarit
Järjestäjä huolehtii jokaiseen otteluun pelinohjaajan.

Aloitukset ja pelin jatkaminen
Pelinohjaaja aloittaa pelin keskialueelta aina maalin, vaihdon tai odottamattoman katkon jälkeen. Vaihto-kuulutuksen jälkeen kiekko pudotetaan kentän oletetulle keskialueelle, kun joukkueiden ensimmäiset pelaajat ovat valmiina aloittamaan. Maalivahdin sulkiessa kiekon, peli jatkuu maalin takaa. Pelinohjaaja määrää hyökänneen joukkueen peruuttamaan, jotta puolustanut joukkue voi rauhassa käynnistää pelin. Kiekon mennessä yli laidan pelinohjaaja pudottaa kiekon siihen kohtaan missä peli oli menossa, ei keskialoitusta.

Rikkeet ja kurinpito
Otteluissa ei jaeta jäähyjä. Jos pelaaja tekee rikkeen, niin pelaajaa ohjeistetaan/ huomautetaan asiasta. Rikkeiden toistuessa tai rikkeen ollessa vakava, pelinohjaaja viheltää pelin poikki ja poistaa pelaaja kentältä ko. vaihdon ajaksi. Poistetun pelaajan tilalle laitetaan toinen pelaaja. Mikäli joku pelaaja tekee toistuvasti rikkeitä, tulee pelinohjaajan poistaa pelaaja ottelun loppuajaksi.

Pelaajat
Pelaajien ikärajoissa noudatetaan Suomen Jääkiekkoliiton ohjeita. Jos samasta seurasta osallistuu kaksi tai useampi peliryhmä, on joukkueiden oltava keskenään saman tasoisia. Pelaajien enimmäismäärää ei ole rajoitettu.

Muuta
Turnauksessa noudatetaan SJL:n sääntöja ja Leijonaliigasääntöjä yhdessä näiden turnaussääntöjen kanssa. Ongelmatilanteet ratkaisee turnauksen jury, johon kuuluvat turnauksen johtaja ja turnauksen tuomarit 2 henkeä.
Järjestäjä ei vastaa pelaajille sattuneista tapaturmista. Jokainen seura/joukkue vastaa siitä, että pelaajilla on voimassa olevat tapaturmavakuutukset.

GameResultsOnline.com
servicedesk@gameresultsonline.com
+358 44 7599 554
© 2024 GameResultsOnline.com